စလစ္ကားမ်ား CIF တန္ဖိုး က်ဆင္းသည့္အတြက္ အ၀ယ္လိုက္ႏိုင္၊ ၁၅၀၀ CC ကား CIF တန္ဖိုး က်ဆင္းေသာ္လည္း အခြန္ႏႈန္း ကြာျခားမႈေၾကာင့္ ၁၃၀၀ CC ကားမ်ားသာ ၀ယ္လိုအား ပိုမိုမ်ားျပားမည္

၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ ၁ ရက္မွစ၍ ကားတင္သြင္းသူမ်ား တင္သြင္းရာတြင္ အသံုးျပဳရမည့္ CIF ေစ်းႏႈန္းသစ္မ်ားကို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ဆိုင္ရာ ႀကီးၾကပ္မႈ ဗဟိုေကာ္မတီမွ အတည္ျပဳ ထုတ္ျပန္လိုက္ေၾကာင္း အဆိုပါေကာ္မတီ၏ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာၾကားသည္။
CIF ေစ်းႏႈန္းသစ္မ်ား ထုတ္ျပန္ရာတြင္ အမ်ားျပည္သူၾကားတြင္ အိမ္စီးကား ၀ယ္ယူစီးနင္းရာ၌ ၀ယ္ယူမႈ အမ်ားဆံုးျဖစ္သည့္ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ ၁၃၀၀ CC အမ်ဳိးအစား ကားမ်ား၏ CIF ေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ ေျပာင္းလဲမႈမရွိဘဲ ယခင္အတိုင္းျဖစ္၍ ၀ယ္လိုအားမွာလည္း ယခင္အတိုင္းပင္ ဆက္လက္မ်ားျပားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကား၀ယ္ေရာင္းမ်ားက ေျပာၾကားသည္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြက္ CIF ေစ်းႏႈန္းသစ္မ်ား ထုတ္ျပန္ရာတြင္ ၁၅၀၀ CC ကားအမ်ဳိးအစားမ်ား၏ CIF ေစ်းႏႈန္းမ်ား က်ဆင္းေသာ္လည္း ၁၅၀၀ CC အမ်ဳိးအစားကားမ်ား၏ အခြန္ေပးေဆာင္ရမည့္ႏႈန္းႏွင့္ ၁၃၀၀ CC အမ်ဳိးအစားကားမ်ား၏ အခြန္ေပးေဆာင္ရမည့္ႏႈန္းမွာ ႏွစ္ဆမက ကြာျခားသည့္အတြက္ ၁၅၀၀ CC ကားအမ်ဳိးအစားမ်ား ၀ယ္လိုအားမွာ နည္းပါးေနမည္သာ ျဖစ္သည္ဟု အခြန္ႏႈန္း အတိအက်ျဖင့္ တြက္ခ်က္ကာ ေထာက္ျပခဲ့ၾကသည္။
ကားတင္သြင္းေရာင္းခ်သူ ကုမၸဏီမွ ကိုထြဋ္ထိပ္က “CIF အသစ္ထြက္တယ္။ မႏွစ္က CIF ေစ်းမွာတုန္းက ၁၅၀၀ CC ကို သီးသန္႔ေစ်း သတ္မွတ္မေပးဘူး။ ၁၃၅၀ CC နဲ႔ ေအာက္က CIF ေစ်း အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅၀၀၀၊ ၁၃၅၀ CC နဲ႔အထက္က တစ္မ်ဳိးတည္း သတ္မွတ္ထားေတာ့ ၁၅၀၀ CC ရဲ႕ေစ်းက တျခားအင္ဂ်င္ပါ၀ါျမင့္တဲ့ ကားေတြေစ်းနဲ႔ ေရာေနေတာ့ ျမင့္တဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီႏွစ္ ၁၅၀၀ CC ကားေတြကို သီးသန္႔ေစ်း သတ္မွတ္ေပးလိုက္ေတာ့ မႏွစ္ကနဲ႔ယွဥ္ရင္ အမ်ားႀကီး က်သြားတဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီတစ္ခုတည္းကိုၾကည့္ၿပီး ၁၅၀၀ CC ကားအမ်ဳိးအစားေတြ ၀ယ္လိုအား အရမ္းေကာင္းေတာ့မယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္လံုး၀ လက္မခံဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ၁၃၀၀ CC ရဲ႕ က်သင့္တဲ့ အခြန္ႏႈန္းနဲ႔ ၁၅၀၀ CC ရဲ႕အခြန္ႏႈန္းက အရမ္းကြာတယ္။ ႏွစ္ဆမက ကြာေနလို႔ပဲ။ ဥပမာ-Honda Fit ၂၀၁၂-၁၃၀၀ CC ကားဆိုရင္ CIF ေစ်း မေျပာင္းဘဲ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅၀၀၀ ပဲ သတ္မွတ္ထားတယ္။ အဲဒီအတြက္ ရွိသမွ်အခြန္ အကုန္လံုး ေဆာင္မယ္ဆိုရင္ က်ပ္ ၅၁ သိန္းေက်ာ္ ေပးရမယ္။ သူနဲ႔အမ်ဳိးအစားတူ Honda Fit ၂၀၁၂-၁၅၀၀ CC ကို အခုေစ်းအရမ္း က်သြားပါတယ္ဆိုတဲ့ ေစ်းနဲ႔တြက္ရင္ေတာင္ သူ႔ရဲ႕ CIF ေစ်းက အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀၅၀၀ ရွိတဲ့အတြက္ အခြန္အရပ္ရပ္ က်ပ္ ၁၃၅ သိန္းနီးပါးအထိ ေပးရမယ္။ Toyota Vitz ၂၀၁၂-၁၃၀၀ CC ပဲျဖစ္ျဖစ္ Mazda Demio ၂၀၁၂ ၁၃၀၀ CC ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေနာက္ထပ္ ၁၃၀၀ CC ဘာအမ်ဳိးအစားျဖစ္ျဖစ္ အခြန္က ၅၁ သိန္းပဲ ေပးရမွာ။ ၁၅၀၀ CC ထဲမွာ Mazda Demio ၁၅၀၀ CC ကို ေစ်းအနည္းဆံုး သတ္မွတ္ထားတယ္။ Mazda Demio ၂၀၁၂ ၁၅၀၀ CC ကို အေမရိကန္ေဒၚလာ ၈၀၀၀ ပဲ သတ္မွတ္ထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ ၈၀၀၀ နဲ႔တြက္ရင္ေတာင္ အခြန္ကက်ပ္ ၁၀၃ သိန္းအထိ ေပးရမယ္။ ဒီေတာ့ အခြန္ႏႈန္းက ႏွစ္ဆေက်ာ္ကြာတယ္။ အင္ဂ်င္ပါ၀ါက ၁၃၀၀ နဲ႔ ၁၅၀၀ ဆိုတာ ဘာမွမကြာဘူး။ ၀ယ္စီးတဲ့သူက အမ်ဳိးအစားတူ ေမာ္ဒယ္တူကားမွာ ၁၃၀၀ CC ထက္ က်ပ္သိန္း ၅၀ ေက်ာ္ကေန က်ပ္သိန္း ၈၀ ေက်ာ္အထိေပးၿပီး အင္ဂ်င္ပါ၀ါနည္းနည္းေလး ကြာသြားတဲ့ ၁၅၀၀ CC ကိုစီးမလား။ ဒါေၾကာင့္ ၁၅၀၀ CC CIF ေစ်းက်တာ တစ္ခုတည္းနဲ႔ အေရာင္းပိုသြက္မယ္ဆိုတာေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ျမင္တယ္” ဟု တြက္ခ်က္ေျပာၾကားသည္။
ကားအေရာင္းျပခန္း ဖြင့္လွစ္ေရာင္းခ်သူ ဦးမိုးေက်ာ္စြာကလည္း “၁၃၀၀ CC က ေစ်းမေျပာင္းတဲ့အတြက္ အေရာင္းအ၀ယ္ဆက္ၿပီး ေကာင္းေနမွာပဲ။ ၁၅၀၀ CC ကေတာ့ အခြန္ေပးရမွာတင္ ၁၃၀၀ CC ကားသစ္ တစ္စီးစာေလာက္ ျဖစ္ေနလို႔ ၀ယ္လိုအား မ်ားလာဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ကားေဟာင္းအပ္ၿပီးမွ ျပန္သြင္းရတဲ့ ၂၀၀၀ ေမာ္ဒယ္ကေန ၂၀၀၈ ေမာ္ဒယ္ၾကား ကားေတြထဲမွာ လူႀကိဳက္အမ်ားဆံုး ကားအမ်ဳိးအစား အမ်ားစုက CIF ေစ်းက်သြားတဲ့အတြက္ အရင္ႏွစ္ကထက္ က်ပ္သိန္း ၂၀၊ ၃၀ တခ်ဳိ႕ကားေတြဆို က်ပ္သိန္း ၄၀ ေလာက္အထိ က်သြားတဲ့အတြက္ေတာ့ ပိုၿပီး၀ယ္ယူ စီးလာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္မွန္းထားတယ္” ဟု သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။
ကား၀ယ္ေရာင္း တစ္ဦးျဖစ္သူ ကုိထြဋ္က “ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အိမ္စီးကားစီးတဲ့အထဲမွာ လူတန္းစား သံုးမ်ဳိးရွိတယ္။ ကိုယ္ခ်မ္းသာသေလာက္ စီးခ်င္တဲ့ကား သြင္းစီးတဲ့လူမ်ဳိး၊ အင္ဂ်င္ပါ၀ါျမင့္ၿပီး ေစ်းလည္းသင့္တင့္တဲ့ ကားေဟာင္းအပ္ထားတဲ့ စလစ္နဲ႔သြင္းရတဲ့ ကားအမ်ဳိးအစားစီးတဲ့ လူလတ္တန္းစားနဲ႔ ကိုယ္ႏိုင္သေလာက္နဲ႔ခ်ိန္ၿပီး စီးတဲ့သူမ်ဳိးရွိတယ္။ ကုိယ္ႏိုင္သေလာက္ခ်ိန္ၿပီး စီးနင္းတဲ့သူ အမ်ားစုက ၁၃၀၀ CC ကို အမ်ားဆံုး စီးတဲ့သူေတြျဖစ္တယ္။ ၁၅၀၀ CC CIF ေစ်းက်သြားတယ္ ဆိုေပမယ့္ အခြန္နဲ႔တင္ ၁၃၀၀ CC ကားတစ္စီးစာ ရေနၿပီ။ ဘယ္သူမွ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ ၂၀၀ ေလာက္ကြာတာကို ႏွစ္စီးစာေပးမစီးတာ ေသခ်ာတယ္။ CIF ေစ်းက်တာ တစ္ခုတည္းနဲ႔ ၁၅၀၀ CC ေတြ ေသာက္ေသာက္လဲ ၀ယ္ၾကမယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ၀ယ္ေရာင္းေတြေရာ အဲဒီေလာက္ ကြာဟေနတာကို ေသာက္ေသာက္လဲ တင္သြင္းေရာင္းၾကမယ္လို႔ မထင္ဘူး။ ေနာက္လူလတ္တန္းစားစီးတဲ့ ၂၀၀၀ နဲ႔ ၂၀၀၈ ၾကား ေမာ္ဒယ္စလစ္ကပ္ၿပီး စီးတဲ့ကားေတြကေတာ့ အရင္ကထက္ ေစ်းက်သြားတဲ့အတြက္ ပိုၿပီးစီးလာဖို႔ ရွိတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ၂၀၀၀ နဲ႔ ၂၀၀၈ ၾကားေမာ္ဒယ္ေတြထဲက လူစီးမ်ား၊ လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့ ကားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေစ်းက်သြားလို႔ပဲ။ အဲဒီအတြက္ ကားေဟာင္းအပ္ထားတဲ့ စလစ္အေရာင္းအ၀ယ္ ပိုသြက္လာႏိုင္တယ္။ ကားေဟာင္းစလစ္ေတာင္မွ ေစ်းျပန္လိုက္လာႏိုင္တယ္” ဟု ဆိုသည္။
ယခုသတ္မွတ္သည့္ CIF ေစ်းႏႈန္းသစ္မ်ားထဲတြင္ ကားေဟာင္းအပ္သည့္ စလစ္ျဖင့္သာ ၀ယ္ယူတင္သြင္းရမည့္ ၂၀၀၀ ေမာ္ဒယ္မွ ၂၀၀၈ ေမာ္ဒယ္ၾကား ကားမ်ား၏ ေစ်းႏႈန္းထဲ၌ အမ်ားစုမွာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ CIF ေစ်းႏႈန္းထက္ နိမ့္သည့္အတြက္လည္း စလစ္၀ယ္ယူကာ တင္သြင္းစီးနင္းသူ ပိုမိုမ်ားျပားလာႏုိင္သည္ဟု ကားေစ်းကြက္အတြင္း သံုးသပ္ၾကသည္။  
“ႏိုင္ငံေတာ္က CIF ခ်ေပးေပမယ့္ တကယ္လိုအပ္တဲ့ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးက ကားေတြက ပိုလွ်ံေနၿပီး အဲဒီအတြက္ သြင္းမယ္ဆို အခြန္သာ ေလ်ာ့သြားေပမယ့္လည္း ၀ယ္လိုအားက တကယ္မလာဘူး။ အခုေလွ်ာ့ေရာင္းေနတဲ့ေစ်းထက္ ေလ်ာ့သြားဖို႔မရွိဘူး၊ အခုေလွ်ာ့ေရာင္းတာက CIF ၅၀၀၀ မွာ အနိမ့္ေစ်းပဲ။ ဟိုမွာ ေလလံက အခုသက္သာေနတယ္။ အခြန္အေျပာင္းအလဲမွာ ေလလံလည္း မဆဲြၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဟိုမွာ၀ယ္လိုအား မရွိဘူး။ ဂ်ပန္ကို လွမ္း၀ယ္တဲ့ ၀ယ္လိုအား မရွိဘူး။ ၀ယ္လိုအားက ဂ်ပန္မွာလည္း ေစ်းက်တယ္။ ၀ယ္လိုအား ျမန္မာျပည္မွာျပန္တက္ရင္ ဂ်ပန္မွာ ေစ်းျပန္တက္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်သြားဖို႔မရွိဘူး။ ကိုယ့္လက္ထဲ ကားအမ်ားႀကီး တိုက္မိမွာစိုးတဲ့အတြက္ ရသမွ်ေစ်း ေလွ်ာ့ေရာင္းေနတာျဖစ္တယ္။ အ႐ႈံးနည္းတာ သက္သာေအာင္ေရာင္းတာ ျဖစ္တယ္။ ၁၃၀၀ CC ကားေတြ ဒီထက္ထပ္က်ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ဘူး” ဟု ကားလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သူ ကိုေအာင္ေက်ာ္စိုးက ဆိုသည္။