ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္ ၿမိဳ႕ေျမအသံုးခ်မႈ ဇုန္ ၁၁ ခု ခြဲျခားသတ္မွတ္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ (YCDC) က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္ ၿမိဳ႕ေျမအသံုးခ်မႈႏွင့္ အေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္မႈမ်ားအား ဇုန္အလုိက္ လမ္းညႊန္ထိန္းသိမ္းႏိုင္ရန္ ဇုန္ ၁၁ ေနရာ အမ်ိဴးအစား ခြဲျခားၿပီး စနစ္တက် သတ္မွတ္လိုက္ေၾကာင္း သိရသည္။ ၿမိဳ႕ျပေဆာင္တာမ်ား ဟန္ခ်က္ညီညီ လည္ပတ္ႏိုင္ရန္၊ ျပည္တြင္းျပည္ပ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ား၏ စိတ္၀င္စားမႈကို ေရရွည္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ရန္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ေနျပည္သူလူထု အႏၲရာယ္ကင္းစြာ ေနထိုင္ႏိုင္ေစေရးအတြက္ ယင္းကဲ့သို႔ သတ္မွတ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဒီဇင္ဘာ ၃ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ အစည္းအေ၀းခန္းမတြင္ က်င္းပေသာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ၌ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမွ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း ေရးဆြဲေရးပညာရွင္၊ ညႊန္ၾကားေရးမႉး၊ အင္ဂ်င္နီယာမႉးႀကီး (ဗိသုကာ) ေဒၚလိႈင္ေမာ္ဦးက မီဒီယာမ်ားသို႔ ေျပာသည္။ “က်မတုိ႔ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း ေရးဆြဲရာမွာ ၿမိဳ႕ရဲ႕ ပကတိ အေျခအေနေတြကို စနစ္တက် ေလ့လာသံုးသပ္ၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕ျပေျပာင္းလဲ ျဖစ္တည္မႈေတြကို ကန္႔သတ္သင့္တဲ့ေနရာမွာ ကန္႔သတ္ရပါမယ္။ ဆက္လက္ ခြင့္ျပဳသင့္တဲ့ ေနရာမွာ ဆက္လက္ ခြင့္ျပဳရပါတယ္။ အရင္က က်မတုိ႔ မွားယြင္းစြာ ခြင့္ျပဳခဲ့မိတဲ့ ဆူးေလဘုရားနားကCenter Pointႀကီးလိုမ်ိဳး ေနာက္ထပ္တႀကိမ္ အမွားမခံေတာ့ဘူး” ဟု ေဒၚလိႈင္ေမာ္ဦးက ေျပာသည္။ ခြဲျခားသတ္မွတ္လိုက္ေသာ ဇုန္ ၁၁ ဇုန္မွာ ဆိပ္ၿငိမ္ရပ္ကြက္ သို႔မဟုတ္ လူေနသိပ္သည္းမႈ နည္းသည့္ လူေန ရပ္ကြက္ဇုန္၊ လူေနသိပ္သည္းမႈ အသင့္အတင့္ရိွသည့္ လူေနရပ္ကြက္ဇုန္၊ လူေနသိပ္သည္းမႈ မ်ားသည့္ လူေနရပ္ကြက္ဇုန္၊ ၿမိဳ႕ေျမအသံုးခ်မႈ ေရာေႏွာပါ၀င္ႏိုင္သည့္ဇုန္၊ ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ စီးပြားေရးဇုန္၊ စက္မႈႏွင့္ ကုန္ေလွာင္႐ံုမ်ားဇုန္၊ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းစပ္ဆက္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားဇုန္၊ စိမ္းလန္းေျမႏွင့္ ေရျပင္မ်ားဇုန္၊ အစိုးရ၊ အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ အေျခခံ အေဆာက္အအံုမ်ားဇုန္၊ ၿမိဳ႕ျပအေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေရးဇုန္ႏွင့္ ကမ္းနားဖြံၿဖိဳးေရး အထူးဇုန္တုိ႔ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ “ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း ေရးဆြဲရာမွာ ေမ့လို႔မျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းအရာတခုကေတာ့ ဇုန္သတ္မွတ္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဇုန္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ Vision ရွိရမယ္။ မဟာဗ်ဴဟာက်က် စဥ္းစားတတ္တဲ့ ေတြးေခၚမႈမ်ိဳးလည္း ရိွရမယ္။ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ကိုလည္း ထည့္ၿပီး စဥ္းစားရမယ္” ဟု ယင္းအခမ္းအနားသို႔ တက္ေရာက္လာေသာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ စီးပြားေရးအႀကံေပး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံရင္းႏွံျမွဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕၀င္ ေဒါက္တာ ေအာင္ထြန္းသက္က ေျပာသည္။ ယခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလအတြင္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စီမံကိန္းေရးဆြဲေရး ေကာ္မတီအား ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီး ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္ ျမင္ကြင္း မကြယ္ေအာင္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံု ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ကန္႔သတ္ဧရိယာမ်ားအား ရန္ကုန္ၿမိ္ဳ႕ေတာ္ စည္ပင္က သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္က ကန္ေတာ္ႀကီးႏွင့္ တိရိစၧာန္ဥယ်ာဥ္ ပတ္၀န္းက်င္ ေဒသမ်ားကုိလည္း အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအုံ ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ကန္႔သတ္ဧရိယာထဲသို႔ ထည့္သြင္း သတ္မွတ္လိုက္ၿပီး စိမ္းလန္းစိုေျပေရး ဧရိယာမ်ားအျဖစ္ အင္လ်ားကန္၊ ေလွာ္ကားဥယ်ာဥ္ တို႔ကို သတ္မွတ္လိုက္ကာ ယင္းကန္႔သတ္ ဧရိယာအတြင္း အျမင့္ေပ ၆၂ ေပထက္ မပိုသည့္ ထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦးမ်ားသာ ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ျပဳေၾကာင္း ႏို၀င္ဘာလ ၄ ရက္ေန႔က အစိုးရပိုင္ သတင္းစာမ်ားတြင္ တရား၀င္ ေၾကညာခဲ့သည္။ “ဒီဘက္ေခတ္မွာက ေျမေစ်းေတြ ျမင့္လာတယ္။ စီးပြားေရးအရ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္လာတဲ့အတြက္ လုပ္ငန္းရွင္ေတြက အထပ္ျမင့္ေတြ မ်ားမ်ား ေဆာက္ခ်င္လာၾကတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ အထပ္ျမင့္ႀကီးေတြ ေဆာက္ရင္ ျပည္သူလူထု အခက္ေတြ႔ႏိုင္တယ္။ အဓိကအခ်က္ ၂ ခ်က္က ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ေတြ ေပ်ာက္ပ်က္သြားႏိုင္ၿပီးေတာ့ လမ္းေတြပိတ္ၿပီး ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈေတြ ပိုျဖစ္လာႏိုင္တယ္” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္မွ အႀကံေပး ေဒါက္တာ ေက်ာ္လတ္က ေျပာသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ အထပ္ျမင့္အေဆာက္အဦမ်ား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း စီးပြားေရးဇုန္အတြင္း သိပ္သည္းစြာ ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ျပဳလိုက္ပါက ကားရပ္နားရန္ ဧရိယာမ်ား နည္းပါးသြားႏိုင္ၿပီး ကားရပ္နားရန္ ဧရိယာနည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ ေရႀကီးမႈမ်ား၊ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား ပိုမိုျဖစ္ပြားႏိုင္ၿပီး၊ ေရရွည္တြင္ ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူလူထု၏ ေနထုိင္မႈဘ၀ပံုစံ က်န္းမာေရးကိုပါ ထိခိုက္လာႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းအျပင္ အေရးေပၚအေျခအေန သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္ တစံုတခု ႀကံဳေတြ႕လာပါကလည္း အေရးေပၚထြက္ေပါက္၊ ေျပးေပါက္မ်ား ထားရိွရန္ ခက္ခဲႏိုင္သည္ဟု ေဒါက္တာ ေက်ာ္လတ္က ထည့္သြင္းေျပာၾကားသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ဧရိယာတြင္ အေဆာက္အအံုအသစ္ ေဆာက္လုပ္မည္ဆိုပါက အျမင့္ေပ ၁၆၀ အထိသာ ခြင့္ျပဳထားေၾကာင္း သိရသည္။