နံရံျပည့္ေၾကာ္ျငာေတြနဲ႔ ခံ့ညား ေနတဲ့ ၿမိဳ႕လယ္က တုိက္ေတြ
ဒီႏွစ္ စက္တင္ဘာလမတိုင္ခင္အထိ တာေမြၿမိဳ႕နယ္မွာရွိတဲ့ ေဒၚႏွင္းေအးရဲ႕ တိုက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕
အျခားသက္တမ္း ရင့္တိုက္ေတြလို ေဟာင္းႏြမ္းဆဲတိုက္တစ္လံုးသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တိုက္ရဲ႕မ်က္ႏွာ
စာမွာေတာ့ ေဟာင္း ႏြမ္းေနၿပီျဖစ္တဲ့ ေႂကြျပားေတြနဲ႔ အျပာ ေရာင္ ွုပ ၿနအ ႐ုပ္သံဖမ္းစက္ေတြ တပ္
ဆင္ထားတာတဲ့ က်ဳိကၠဆံလမ္းနဲ႔ ဗညားဒလလမ္းေထာင့္မွာရွိတဲ့ ရွစ္ထပ္ တိုက္ကေတာ့ အနား
ပတ္၀န္းက်င္ရွိ တိုက္ေတြထက္ ထင္ထင္ရွားရွား ျဖစ္ေနေစတယ္။
ေဒၚႏွင္းေအးဟာ သူ႔ရဲ႕တိုက္မွာ Myanmar Distribution Group (MDG) က ဗီႏိုင္းခ်ိတ္ၿပီး
ေၾကာ္ျငာကပ္ ဖို႔ကမ္းလွမ္းမႈကို ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ျငင္းဆိုခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ တိုက္ကို
ေဆးသုတ္ဖို႔ကိုေတာ့ သေဘာ တူ လက္ခံခဲ့ပါတယ္။
"ကြ်န္မေနာက္ဆံုးေတာ့ ေဆးသုတ္ ဖို႔ကို လက္ခံလိုက္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ အဲဒါက
တိုက္မွာေနတဲ့သူေတြ ကို အေႏွာင့္အယွက္မျဖစ္ဘူးလို႔ ယံုၾကည္လို႔ပါ။ ဗီႏိုင္းက်ေတာ့ ျပတင္း
ေပါက္ေတြ ပိတ္သြားမွာစိုးလို႔ ကြ်န္မ က လက္မခံခဲ့တာ"ဟု ေဒၚႏွင္းေအးက ေျပာပါတယ္။ ရက္
အနည္းငယ္ၾကာတဲ့အခါမွာ တိုက္ရဲ႕ ေဆးသုတ္မယ္႔အျခမ္းကို လိေမၼာ္ေရာင္နဲ႔ အလွဆင္ပါတယ္။
အခုေတာ့ အဲဒီတိုက္ဟာ Sunkist Building လို႔ လူအမ်ားေျပာစမွတ္ျပဳ စရာျဖစ္ေနၿပီး လမ္းမ
အလယ္မွာ အခ်ဳိရည္ေၾကာ္ျငာကို နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီနဲ႔ ေၾကာ္ျငာထားတဲ့တိုက္အျဖစ္ ခန္႔ခန္႔ညား
ညား တည္ရွိေနပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အထပ္ျမင့္ တိုက္ရွစ္လံုး ေလာက္ကို Sunkist Building
အျဖစ္ ေနရာယူၿပီးျဖစ္တဲ့ ဒီေၾကာ္ျငာဟာ ေဈးကြက္ရွာေဖြသူမ်ားရဲ႕ ကြ်မ္းက်င္မႈ တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါ
တယ္။
MDG ဟာ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ေလာက္က စတည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ ကုမၸဏီျဖစ္ၿပီး Gold Roast Coffeemix နဲ႔
Royal Myanmar Tea Mix ေတြကို အဓိက ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ အခ်ဳိရည္
ဘက္ကို ေျခဦးလွည့္ လာၿပီး မေလးရွားက ွကညုင်အ နဲ႔ ၇ကစ အခ်ဳိရည္ေတြကို တင္သြင္း ေရာင္း
ခ်ခဲ့ပါတယ္။
ျပည္တြင္းမွာ ထုတ္လုပ္ဖို႔ သေဘာ တူညီခ်က္ရထားတဲ့ အခ်ဳိရည္ အမွတ္ တံဆိပ္တစ္ခုျဖစ္တဲ့
Sunkist ဟာ ႏိုင္ငံနဲ႔အ၀န္း နာမည္ႀကီးအမွတ္ တံဆိပ္ေတြျဖစ္တဲ့ Cocacola နဲ႔ Pepsi တုိ႔ ၀င္
လာတဲ့အခါမွာ မထင္ မရွားျဖစ္သြားေပမယ္႔ တိုက္အျမင့္ႀကီး ေတြမွာထင္ရွားတဲ့ အေရာင္ေတြ
သုတ္ၿပီး ေၾကာ္ျငာခြင့္ရတာဟာ ေဈးကြက္ကိုထိုးေဖာက္ဖို႔ အခြင္႔အေရး တစ္ရပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
တုိက္ကိုေဆးသုတ္ၿပီး ေၾကာ္ျငာဖို႔ စိတ္ကူးကိုေတာ့ ေဈးကြက္ရွာေဖြသူေတြက San Francisco
မွာ အဲဒီလို ေၾကာ္ျငာမ်ဳိးေတြကို ေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီးေနာက္ ရခဲ့တာလို႔ MDG က တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာ
ပါတယ္။
Sunkist Building တစ္ခုျဖစ္လာဖို႔ အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီကို
Sunkist ေၾကာ္ျငာစာလံုးအတြက္ တစ္ေပ ပတ္လည္ကို က်ပ္ ၁၀,၀၀၀ နဲ႔ တစ္ႏွစ္စာေပးသြင္းရၿပီး
တိုက္တစ္ခု လံုးစာေတာ့ မေပးရပဲ စာလံုးရွိတဲ့ေနရာအတြက္ပဲေပးရတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
ေျမပိုင္ရွင္နဲ႔ အေပၚဆံုးထပ္မွာေနတဲ့ သူေတြကုိလည္း သူတို႔ေက်နပ္ သေလာက္ ညႇိၿပီးေပးရပါတယ္။
အေပၚ ဆံုးမွာေနတဲ့သူကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ေခါင္မိုး ကို အသံုးျပဳၿပီး ေဆးသုတ္ရတဲ့အတြက္ ရရွိတာျဖစ္ၿပီး
ေခါင္မိုးကိုလည္း အသစ္ ျပန္လည္တပ္ဆင္ေပးရပါေသးတယ္။ အတိအက် ဘယ္ေလာက္ေပးရ
တယ္၊ ဘယ္ေလာက္လက္ခံရရွိတယ္ဆိုတာ ကိုေတာ့ ႏွစ္ဖက္စလံုးက မေျပာခဲ့ၾက ပါဘူး။ နံရံ
ပန္းခ်ီနဲ႔ Sunkist ေၾကာ္ျငာတိုက္ ေတြအားလံုးကို လိေမၼာ္ေရာင္သုတ္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
ပုဇြန္ေတာင္ ေအာက္ဘက္မွာရွိတဲ့ တိုက္ကိုေတာ့ အစိမ္းေရာင္သုတ္ထားတာကို ေတြ႕ရ တယ္။
ရန္ကုန္က စီးပြားေရးေၾကာ္ျငာအမ်ားစုဟာ နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီကို သိပ္အသံုးမျပဳၾကဘဲ ဗီႏိုင္း၊
ေၾကာ္ျငာဆိုင္းဘုတ္၊ ပလတ္စတစ္ေရာင္စံုနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ လက္ကမ္းစာေစာင္ ေလးေတြကို
ပိုၿပီးအသံုးျပဳေနၾကပါ တယ္။ အဲဒါေလးေတြက ေဈးသက္သာ ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ရာသီဥတုနဲ႔လည္း
ကိုက္ညီမႈရွိၾကလို႔ပါ။
ဒါေပမဲ့လည္း MDG ကေတာ့ အဲဒါ ေတြကိုတြန္းလွန္ၿပီး အကုန္အက်မ်ား တဲ့ နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီနဲ႔
လူေတြရ႕ဲအာ႐ုံကိုဆြဲေဆာင္ခဲ့ၿပီး ကုန္က်မႈနဲ႔ ညီမွ်တဲ့ ရလဒ္ကိုအရယူၿပီး ေဈးကြက္ ကို စနစ္တက်
ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။
ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ကို ေပးရတဲ့ ေၾကာ္ျငာခအေနနဲ႔လည္း ေၾကာ္ျငာ ဆိုင္းဘုတ္မ်ားက နံရံေဆးေရး
ပန္းခ်ီ ထက္ပိုမိုေပးရၿပီး တစ္ႏွစ္ကို တစ္ေပ ပတ္လည္စာအတြက္ က်ပ္ ၂၀,၀၀၀ ေပးရတယ္လို႔
Milky Way Advertising က အုပ္ခ်ဳပ္မႈဒါ႐ုိက္တာ ဦးမ်ဳိး ေသာ္က ေျပာပါတယ္။
နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီရဲ႕ ေနာက္ထပ္အားသာခ်က္ကေတာ့ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ ရဲ႕ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြနဲ႔
ၿငိစြန္းမႈမရွိပဲ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဆးသုတ္ခြင့္ ရတာပါ။ ေၾကာ္ျငာဆုိင္းဘုတ္ေတြကိုေတာ့
ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္က မတ္လေလာက္က ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြလုပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၿပီး ကန္႔သတ္ခ်က္နဲ
႔ မညီေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြနဲ႔ ဆိုင္းဘုတ္ ေတြကို ျဖဳတ္ခ်ခဲ့ပါတယ္။ နံရံေဆးေရး
ပန္းခ်ီနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေတာ့ တိတိက်က်ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြ ခ်မွတ္ထားျခင္း မရွိပဲ
ေၾကာ္ညာလိုသူနဲ႔ အေဆာက္ အအုံပိုင္ရွင္နဲ႔ ေနထိုင္သူေတြကသာ သေဘာတူမယ္ဆိုရင္ ၿမိဳ႕ေတာ္
စည္ပင္ ကလည္း ကန္႔ကြက္စရာမရွိပဲ ခြင့္ျပဳ ေပးတယ္လို႔ ဌာနမွတာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာပါတယ္။
"ေၾကာ္ျငာဖို႔ေနရာလြတ္တယ္ ေျမရွင္ ကလည္း ခြင့္ျပဳတယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ခြင့္ျပဳေပး
ပါတယ္"လို႔ ၎က ေျပာပါတယ္။
Sunkist Building ေၾကာင့္ သိလာ တာတစ္ခုကေတာ့ လိေမၼာ္ေရာင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အယူအဆ
ကြဲလြဲမႈရွိတယ္ ဆိုတာပါပဲလို႔လည္း ၾီြ ေၾကာ္ျငာ ဌာနက တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာပါ တယ္။
"လူတိုင္းကေတာ့ လိေမၼာ္ေရာင္ကိုမႏွစ္သက္ၾကဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကုမၸဏီကေတာ့ လိေမၼာ္ေရာင္ဟာ
ထိေရာက္မႈ ရွိတဲ့ တုံ႔ျပန္မႈေတြကိုေပးႏိုင္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားတယ္"လို႔ သူက ေျပာပါ တယ္။
Sunkist Building မွာ ေနထိုင္တဲ့ သူေတြကေတာ့ သူတို႔တိုက္ရဲ႕အေရာင္ ဟာ ျမင္လိုက္တာနဲ႔
ထင္ထင္ရွားရွားနဲ႔ ဆြဲေဆာင္မႈရွိတယ္လို႔ ထင္ၾကတယ္။ တိုက္မွာေနတဲ့ သူေတြကေတာ့ ေလာ
ေလာလတ္လတ္သုတ္ထားတဲ့အေရာင္ ကို ႏွစ္သက္တဲ့အျပင္ အေဆာက္အအံု က လူေတြကို
လွည့္ၾကည့္မိေအာင္ ဆြဲေဆာင္ထားတယ္လို႔ထင္ေၾကာင္း ျမန္မာတိုင္း(မ္)ကို ေျပာပါတယ္။
ေအာက္ပုဇြန္ေတာင္လမ္းမွာရွိတဲ့ Sunkist Building နားမွာေနတဲ့သူေတြကေတာ့ ေဆးသုတ္
လိုက္တဲ့အတြက္ တိုက္ဟာသစ္လြင္ၿပီး ၾကည့္လို႔ ေကာင္းသြားတယ္လုိ႔ ထင္ေၾကာင္း ေျပာၾကပါ
တယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ တိုးတက္လာတဲ့ ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ အသစ္အဆန္းေတြ တီထြင္ၿပီး
ေကာင္းႏိုးႏိုးရာရာလုပ္ေနၾကေပမယ့္လည္း ႐ိုး႐ိုးေလးစဥ္းစား ၿပီး ေသေသသပ္သပ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ရင္
လည္း မထင္မွတ္တဲ့ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရရွိႏိုင္တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ဒီ Sunkist ေၾကာ္ျငာက
ထင္ရွားတဲ့သက္ေသျပခဲ့ တာပဲ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
ျမတ္ႏိုးဦး ႏွင့္ တင္မကၠေလာင္လင္